کدینگ استاندارد اقلام دارویی یکی از ضروریترین مسائلی است که در مبحث مدیریت یک داروخانه باید مورد توجه قرار گیرد و تحت شرایطی که طبقهبندی و کدینگ کالای دارویی بهدرستی انجام نشود، مشکلات متعددی در فرایند خدمترسانی در داروخانه به وجود خواهد آمد. استفاده از کدینگهای ابلاغی وزارت بهداشت برای نسخهنویسی و نسخهپیچی الکترونیک در سامانههای هوشمند ضرورت دارد و تمام داروخانهها باید از روش کدینگ استاندارد اقلام دارویی برای انبارگردانی و نسخهپیچی استفاده کنند. نرم افزار مدیریت داروخانه فارمانکست جامع و کاربردی است و تعداد زیادی از امکاناتی که صاحبان داروخانهها برای مدیریت کارآمد به آنها نیاز دارند را ارائه میکند.
از آنجایی که فارمانکست بهصورت همزمان به سامانههای بیمهای و دیتابیس مورد نیاز داروخانه متصل است، این امکان را به شما میدهد تا فهرست کدینگ داروها را بهروز نگه دارید و سیستم کدینگ دارو را بهسادگی مدیریت کنید. «pharmanext» با اتصال یکپارچه به سامانههای ثبت نسخه و دیگر پلتفرمهای مربوطه، به شما این امکان را میدهد تا کدینگ داروخانه را در صورت تغییر، بهروزرسانی کنید. فرایند نسخهپیچی، انبارگردانی و مدیریت داروخانه با فارمانکست بهسادگی انجامپذیر است. در ادامه این مقاله به توضیح بیشتر درباره کدینگ دارویی در فارمانکست میپردازیم.
یکی از ویژهترین امکانات فارمانکست، یکپارچگی آن است. شما میتوانید از موجودی انبار داروخانه همیشه مطلع باشید و آمار داروهایی که روزانه به فروش میرسند را دقیق ثبت کنید. انبارگردانی با استفاده از چنین سیستم منسجمی بسیار راحت خواهد بود و کدینگ دارو با نظم و دقت بالایی در سامانه پیادهسازی میشود. سامانه مدیریت داروخانه فارمانکست به صندوق داروخانه متصل است و اطلاعات موجودی هر دارویی که به فروش میرسد در لیست دارویی فارمانکست بهروزرسانی میشود، در نتیجه شما میتوانید با گزارشگیری از موجودی انبار داروخانه، از تعداد داروهای مورد نیاز خود در انبار مطلع شوید و درصورت نیاز داروهای موردنظر خود را به شرکتهای پخش سفارش دهید تا کمبود دارویی انبار جبران شود.
گاهی بروز خطا در سیستم مدیریت داروخانه یا کد داروها سبب میشود تا در محاسبه مالیات و پرداخت آن اشتباه صورت گیرد. فارمانکست از بروز چنین اشکالاتی جلوگیری به عمل آورده است و با بهروزرسانی لیست دارویی مطابق با نمونه کدینگ استاندارد انبار دارویی، شما را از پرداخت مالیات اضافی به دلیل خطای سیستمی بینیاز میکند. با ارائه گزارشات صحیح از لیست کالاهای فروخته شده، میتوانید مالیات کمتری را پرداخت کنید. این گزارشها به سازمانهای مربوطه ارائه شده و با کمک سیستم یکپارچه فارمانکست تهیه میشوند.
لیست دارویی انبار داروخانه که باید دائما با درنظر گرفتن کد داروها در نسخه الکترونیک بهروز شود، یکی از اصلیترین موارد تاثیرگذار در روند نسخهپیچی است. چرا که عدم تطابق لیست انبار داروخانه با کد داروهای نسخه الکترونیک سبب بروز خطا و بینظمی در روند نسخهخوانی و نسخهپیچی میشود.
با فارمانکست میتوانید به بانک کامل دارویی که لیستی از کد داروهای خدمات درمانی، کد داروهای تامین اجتماعی و کد داروهای بیمه سلامت و مشخصات کامل تمام داروها را شامل میشود، دسترسی پیدا کنید. با «pharmanext» نیازی به استفاده از سیستمهای مختلف برای مدیریت داروخانه نیست و شما میتوانید به موجودی انبار داروخانه و مشخصات تمامی داروها ازجمله نام ژنریک و برند داروها، شرکت سازنده، تعداد موجودی، قیمت، تاریخ تولید و انقضا و… بهراحتی دسترسی پیدا کنید.
کدینگ استاندارد اقلام دارویی یکی از مهمترین فاکتورهایی است که باید درخصوص مدیریت بهینه داروخانه مدنظر قرار داد. این کدینگ که از وزارت بهداشت ابلاغ میشود، باید در لیست دارویی داروخانهها مدنظر قرار گیرد. نرم افزار مدیریت داروخانه فارمانکست یکی از پلتفرمهاییست که چنین امکانی را در اختیار شما قرار میدهد تا بدون هیچگونه دغدغهای لیست دارویی را بهروز نگه دارید و انبارگردانی، نسخهپیچی و مدیریت مالی موفقی داشته باشید. همچنین دسترسی به این امکانات به شما کمک میکند پروسه نسخهخوانی و نسخهپچی موفقتری داشته باشید و به داروخانه نظم و هماهنگی بیشتری بدهید.