یکی از مهمترین اصول در مدیریت کارآمد داروخانه، توانایی برقراری نظم و ایجاد سیستمی هدفمند در پیشبرد امور داروخانه است. این روزها در داروخانههای سراسر کشور از روشهای متنوعی برای مدیریت بهینه داروخانهها استفاده میشود و پزشکان داروخانه از شیوههای نوین مدیریتی بهره میجویند. این مسئله که هریک از پرسنل داروخانه، تکنسینها، کارکنان و مسئولان انبارداری، با چه روش مدیریتی طبق یک فرایند در زمان مشخص وظایف مربوط به خود را انجام دهند، علاوهبر علم و دانش و مهارتهای مدیریتی مستلزم داشتن ابزارآلات و سیستمهای نوینی است که امروزه در داروخانههای معتبر و بهروز دنیا استفاده میشود. نرم افزار داروخانه یکی از این ابزارهاست و درواقع مهمترین و کلیدیترین وسیلهایست که یک داروخانه برای صحیح اداره شدن به آن نیازمند است. دسترسی به یک سیستم منسجم و یکپارچه برای ثبت و بایگانی آمار فروش و انبارداری، نسخه خوانی و نسخه پیچی و… ضروری است.
نرم افزار مدیریت داروخانه ابزاری است که برخی از این خدمات را در اختیار صاحبان داروخانهها قرار میدهد تا بتوانند با استفاده از آن به اهداف مدیریتی موردنظر خود در داروخانه دست پیدا کنند، اما این نرم افزارها جامع نیستند و تمامی نیازها برای اداره کارآمد داروخانه را برطرف نمیکنند.
سامانه مدیریت داروخانه فارمانکست یکی از این سیستمهاست که دکترنکست، پلتفرم نسخه و پرونده الکترونیک پزشکی آن را به عنوان جدیدترین محصول خود ارائه داده است. امکانات نرم افزار فارمانکست متنوع و کاربردی است و بخش زیادی از نیازهای مدیریتی صاحبان یک داروخانه را برآورده میکند. نرم افزار جامع و یکپارچه مدیریت داروخانه فارمانکست همزمان به سامانههای بیمهای متصل است و تکنسینهای داروخانه را از مراجعه مکرر به سامانههای متعدد جهت نسخه خوانی یا انجام امور بیمه بینیاز میکند.
در این مقاله به بررسی امکانات فارمانکست میپردازیم و ویژگیهای متمایزکننده آن را بررسی میکنیم.
سرعت عمل یکی از حیاتیترین فاکتورها در ایجاد نظم و پیشروی امور در داروخانههاست. تکنسین داروخانهها، دکتر داروساز و دیگر متخصصین هرقدر وظایف خود را با سرعت و دقت انجام دهند، بدون دسترسی به یک سامانه مدیریت داروخانه رسیدن به سرعت مناسب در روند اجرایی امور میسر نخواهد بود. نرم افزار داروخانه آنلاین «pharmanext» به شما کمک میکند تا به سرعت موردنظر در نسخه پیچی دست پیدا کرده و نظم مطلوب در پروسه تحویل دارو را پیادهسازی کنید. فارمانکست تحتوب است و برای استفاده از آن نیازی به نصب نرم افزار ندارید. نرم افزار داروخانه آنلاین فارمانکست، بهصورت خودکار بهروز میشود.
نرم افزار مدیریت داروخانه فارمانکست با فراهم آوردن امکانات موردنیاز تحت یک پلتفرم واحد، شما را از سامانهها و نرم افزارهای متعدد بینیاز میکند تا تنها با ورود به نرم افزار مدیریت داروخانه فارمانکست، به بخشهای متعددی نظیر مشاهده نسخه، مدیریت انبار، حسابداری و مدیریت مالی و… دسترسی پیدا میکنید. همین مسئله سرعت نسخه خوانی را افزایش میدهد چرا که شما میتوانید با ورود به حساب کاربریpharmanext و ورود کدملی بیمار، نسخه الکترونیک تجویز شده برای او را مشاهده کنید. این امکان، احتمال بروز خطا در نسخه خوانی را کاهش میدهد چرا که با دسترسی به لیست مشخص دارویی و دستورمصرف آنها، تمرکز و سرعت عمل بیشتری در نسخه خوانی خواهید داشت و بالتبع پروسه نسخه پیچی دقیقتر و سریعتر پیش خواهد رفت.
سامانه مدیریت داروخانه فارمانکست این امکان را به شما میدهد تا به لیستی دقیق از داروهای موجود در انبار داروخانه دسترسی داشته باشید و آمار مشخصی از کمبودهای دارویی، داروهای خریداری شده، داروهای فروخته شده و… به شما ارائه میشود. امکان گزارشگیری در بازههای زمانی مختلف برای شما وجود دارد و میتوانید اطلاعات داروهای موردنظر را استعلام کنید. این مسئله به شما کمک میکند در مواقع ضروری داروهایی که موجودی آنها رو به اتمام است را پیش از اتمام موجودی، تهیه کنید. همینطور این آمار دقیق بهسادگی به شما کمک میکند داروهایی که از موجودی آنها اطمینان ندارید را جستجو کرده و در فرآیند نسخه پیچی سرعت بالاتر و تمرکز بیشتری را تجربه کنید و روند منظمتری را پیش بگیرید. فارمانکست این امکان را فراهم میکند تا یک داروخانه آنلاین داشته باشید، به این صورت که بیماران میتوانند برای دریافت اقلام دارویی تجویز شده در نسخه الکترونیک خود از داروخانه موردنظر درخواست دهند و بدون مراجعه حضوری و بهصورت آنلاین داروهای خود را دریافت کنند.
امکانات نرم افزار فارمانکست متعدد و کاربردی است و به شما این امکان را میدهد تا آماری دقیق از داروهای انبار داروخانه داشته باشید و تمامی اطلاعات داروها را ثبت کنید. اطلاعاتی نظیر نام ژنریک و برند داروها، شرکت سازنده، تعداد موجود در انبار، تعداد فروخته شده، تاریخ انقضای داروها، قیمت روز داروها و… همیشه در دسترس شماست و میتوانید خیلی راحت این مشخصات را تغییر داده یا اصلاح کنید. در صورتی که هرگونه تغییری در آمار فروش داروها به وجود بیاید، شما به سادگی با مشاهده گزارشهای دریافتی اطلاع پیدا میکنید یا درصورتی که قیمت مصوب داروها تغییراتی داشته باشد، میتوانید با دسترسی به لیست دارویی، از آن مطلع شوید.
نرم افزار داروخانه آنلاین فارمانکست، تسهیلگر پروسه نسخه پیچی است و به شما این امکان را میدهد تا اقلام دارویی موردنظر خود را به طور همزمان با نسخه پیچی در سیستم ثبت کنید. این بدان معنی است که میتوانید داروهایی که به فروش میرسند را در فارمانکست ثبت کنید و همیشه لیست دارویی را بهروز نگه دارید. این امکان برای شما وجود دارد تا در حین نسخه پیچی که موجودی داروها یا دیگر اطلاعات آنها را بررسی میکنید، اطلاعات آنها را تغییر داده یا اطلاعات جدیدی را ثبت کنید. این مسئله به شما کمک میکند از اتلاف وقت جلوگیری کرده و در زمان خود صرفه جویی کنید و افزایش سرعت نسخه پیچی را تجربه کنید.
انبارداری یکی از مهمترین وظایفی است که کارکنان داروخانهها بر عهده دارند و درست انجام شدن این فرایند، بسیار مهم و ضروری است، چراکه روی عملکرد تمامی بخشهای داروخانه تاثیر میگذارد. امکانات نرم افزار فارمانکست به شما کمک میکند تا از همه عملیاتی که در پروسه انبارداری انجام میشود، مطلع شوید. انبارگردانی آنلاین داروخانه توسط فارمانکست بدان معناست که از زمانی که داروهای جدید از شرکت سازنده به داروخانه تحویل داده میشوند و آمار داروهای جدید پس از بررسی و شمارش در سامانه مدیریت داروخانه فارمانکست وارد شده و در قفسههای انبار چیده میشوند، تمامی اطلاعات ثبت و بایگانی خواهند شد. شما میتوانید اطلاعاتی که میخواهید را به سادگی وارد pharmanext کرده و هر زمانی به آنها دسترسی داشته باشید.
اطلاعات مالی و حسابداری داروخانه جزو مهمترین اطلاعاتی است که باید به دقیقترین شکل ممکن ثبت و پردازش شود و تحت شرایطی که کوچکترین بخشی از این اطلاعات حذف یا مخدوش شوند، اشتباهات و خطای بزرگی در سیستم پرداختی داروخانه پیش خواهد آمد. در نتیجه داشتن یک سیستم جامع و یکپارچه مالی که امکان حسابداری را در اختیار تکنسین داروخانه یا صندوق دار قرار میدهد، ضروری است. فارمانکست، این امکان را در اختیار صاحبان داروخانهها قرار میدهد تا بدون هیچ دغدغهای مدیریت مالی و حسابداری داروخانه را بهوسیله فارمانکست انجام دهند. پنل حسابداری داروخانه که به صندوق متصل است تمامی اطلاعاتی که برای مدیریت مالی موردنیاز است را در اختیار شما میگذارد و همه مواردی که برای حسابداری لازم دارید را بایگانی کرده و لیست دارویی را بهروز نگه میدارد. هنگامی که صندوقدار فاکتور فروش دارویی را در سیستم وارد میکند، هزینه دریافتی، تعداد داروها و انواع آنها، زمان و تاریخ دقیق فروش، سهم بیمه و سهم بیمار و… محاسبه شده و در فارمانکست ثبت خواهند شد.
یکی از مشکلاتی که نرم افزارهای مدیریت داروخانه، تکنسینها را با آن رو به رو میکنند، آفلاین بودن آنهاست. کارکنان ناچارند پس از گذشت مدتی کار با نرم افزار آن را بهروز کنند و پروسه آپدیت کردن را شخصا در داروخانه انجام دهند. فارمانکست تحتوب است و برای استفاده از آن نیازی به نصب هیچ گونه نرم افزاری ندارید و pharmanextبهصورت خودکار بهروز میشود. همین امکان سبب میشود تا فارمانکست مزایای بیشتری نسبت به نرم افزارهای مدیریت داروخانه داشته باشد، اتصال به سامانههای بیمهای وHIX ازجمله این امکانات است. با دسترسی به اینترنت و ورود به حساب کاربری خود در فارمانکست میتوانید به تمامی امکانات این سامانه دست پیدا کنید.
فارمانکست همزمان به سامانههای تامین اجتماعی و بیمه سلامت متصل است و به شما بهعنوان یک تکنسین داروخانه این امکان را میدهد تا با وارد کردن کدملی بیمار یا کد پیگیری، نسخه الکترونیک بیمار دارای بیمه تامین اجتماعی را مشاهده کرده و نسخه خوانی کنید. شما میتوانید نسخ تامین اجتماعی را بهصورت اینترنتی ببینید و تایید کنید و برای این کار نیازی به مراجعه به این سامانه بهصورت مجزا ندارید.
سامانه تحتوب فارمانکست که همزمان به سامانه بیمه سلامت متصل است، این امکان را به شما میدهد تا نسخ الکترونیک تجویز شده برای بیمار دارای بیمه سلامت مشاهده کرده و نسخه خوانی کنید. به سادگی این امکان فراهم شده تا با وارد کردن کدملی بیمار یا کد پیگیری نسخه، اقلام دارویی را مشاهده کرده و نسخه خوانی را به سرعت انجام دهید.
اتصال به سامانه hix داروخانه یکی از دیگر مزایای فارمانکست است که شما را از دسترسی به پلتفرمهای متعدد بینیاز میکند. فارمانکست علاوه بر اتصال به سامانههای بیمهای به سامانه تبادل اطلاعات سلامت متصل است و لذت استفاده از سیستمی یکپارچه را به شما ارائه میدهد.
در این مقاله درباره امکانات و مزایای سامانه مدیریت داروخانه فارمانکست گفتیم و ویژگیهای این سامانه را بررسی کردیم. فارمانکست جدیدترین محصول دکترنکست، پلتفرم نسخه و پرونده الکترونیک پزشکی است که به صاحبان و تکنسین داروخانهها کمک میکند اموری چون انبارداری، مدیریت مالی داروخانه و ثبت آمار فروش را به سادگی انجام دهند. Pharmanext تحتوب است و به شما امکان بهرهمندی از یک داروخانه آنلاین را میدهد.